Randstad: Nieuws/Den Haag vastgoed ontwikkeling

Scheveningen Masterplan

Scheveningen-kust wordt het bruisende tweede centrum van Den Haag aan zee, dat vier seizoenen per jaar aantrekkelijk is voor Hagenaars en toeristen. Scheveningen is met 15 miljoen bezoekers per jaar één van de grootste badplaatsen van Noordwest-Europa, en dat moet zo blijven.



Die unieke positie en de ambitie van Den Haag als Wéreldstad aan Zee, vraagt om een publiekstrekker van formaat. Scheveningen-Haven ontwikkelt zich tot een authentiek centrum met een mix van horeca, visserij, leisure en wonen.



Samen zullen Scheveningen-Haven en Scheveningen-Bad uitgroeien tot een centraal winkel-, werk-, recreatie-, en woongebied. De kleinschaligheid en het dorpse karakter van Scheveningen-dorp moet daarbij bewaard blijven.




Dit betekent concreet
de verbetering van de bereikbaarheid van de kust door lightrail-verbindingen naar de kust vanuit het achterland.
de bouw van circa 800 woningen met een prachtig uitzicht op de haven, de kust en de zee.
een mix van wonen, werken en toeristische attracties.
de versterking van de maritieme sfeer kenmerkend voor de haven.
keuze voor de economische ontwikkeling van Scheveningen langs twee sporen: toerisme en visserij.
Meer informatie over de plannen voor Scheveningen Haven: www.denhaag.nl/scheveningenhaven
Meer informatie over de plannen voor Scheveningen boulevard: www.denhaag.nl/boulevard


den Haag

Randstad Nieuws/ News/ Inside/ Insight/ Actueel/ Magazine

Meld nieuws