Brand Loyalty Reflex Tool monitoring

Sportsponsoring Brand loyalty Reflex Tool

-




Brand Loyalty Reflex Tool
Creates personal Brand Loyalty
Real Time Marketing Monitoring
Accountability Tool

Brand Reflex Tool Conceptname and cooperation in concept development by:
Ger van Beek / Van Beek Communcatie

Nieuws Sportsponsoring Tool concept: Joao Varela
NSSP Nationaal Sportsponsoring Programma 3.0

Na publicaties in NRC en FD nu op BNR, Introductie Brand Reflex Tool, Joao Varela, het antwoord in deze tijd voor accountability door real time monitoring in brand beleving en marketing communicatie. Meer inzicht op marketing effect, interacties en kostenbesparingen waardoor dit bedrag, het doel/sporter/goede doel/of ander marketing doel kan dienen.

Publicaties in NRC en FD;

Olympische sporters gaan de dalende sponsorinkomsten in de sport te lijf met een eigen initiatief.
Met een Nationale Sport Sponsoring Programma 3.0 (NSSP) proberen ze bedrijven te verlokken om meer geld te steken in de Nederlandse breedtesport en topsport.

Op zoek naar sponsors

Voor de sportwereld is dat geen moment te vroeg. De meeste sportbonden staan in het rood. Twee derde zit zonder hoofdsponsor en 80% heeft recentelijk personeel moeten ontslaan, zo bleek vorige week uit een inventarisatie van het AD. De meeste Nederlandse topsporters zijn op zoek naar sponsors.
De laatste jaren hebben we daar veel problemen mee, zegt sprinter en tweevoudig olympiër Patrick van Luijk, initiatiefnemer van het sponsorprogramma. Ik zie het in mijn eigen sport, de atletiek, maar zelfs de toppers hebben moeite om aan een nieuwe sponsor te komen. Kijk maar naar Sven Kramer.

Het rendement inzichtelijk maken
Van Luijk vreest dat door het wegblijven van sponsors sporttalenten zullen wegvallen. We moeten nieuwe manieren bedenken waarop NOC-NSF een talentenprogramma kan blijven ontwikkelen. Voorlopig doet hij dat met een handvol andere topsporters.
Met het programma willen de sporters het rendement van sportsponsoring inzichtelijk maken. Van Luijk: Alles in de sport meten we, alleen de sportsponsoring niet. Als ook die effecten meetbaar zijn, hopen de sporters het bedrijfsleven over te halen om minimaal 1% van het marketingbudget, oftewel 62 mln, te besteden aan sportsponsoring.

De sponsoreuro realtime meetbaar
Voor de rendementsmeting werken de sporters samen met João Varela, die bekendheid verwierf als LPF-Kamerlid en een achtergrond heeft in accountancy en marketing. Sponsoring wordt vaak gezien als kostenpost, omdat je niet kunt meten wat die aan de kassa oplevert, zegt Varela. Ik ben gaan nadenken hoe je dat spoor kunt volgen.
Varela beweert iets bedacht te hebben waardoor het effect van de sponsoreuro zowel op internet als in de echte wereld realtime meetbaar is, zodat bedrijven hun sponsoracties elk moment kunnen bijsturen. Dat klinkt als de heilige graal waar grote sportsponsors en sportmarketingbureaus al lang naar zoeken, maar Varela wil niet kwijt hoe het instrument werkt.

Vertrouwen
Sommige aspecten daarvan zijn moeilijk te patenteren en als ik het kan bedenken, kan iedereen het kopiëren, zegt hij. Varela heeft de zogeheten Brand Reflex Tool verder ontwikkeld met experts uit de ICT, marketing en accountancy, onder wie Evert Jaap Lugt, oprichter van de Aziatische mobiele berichtendienst Nimbuzz.
Het NSSP-programma is gepresenteerd aan de sportbonden en sportkoepel NOC-NSF. Wij verwelkomen elk initiatief dat sponsoring stimuleert, zegt Geert Slot van NOC-NSF. Het zal zich moeten bewijzen, maar als het doet wat het zegt dat het doet, is het geweldig. Het wekt in ieder geval vertrouwen dat sporters zich hieraan willen verbinden.

Overtuigen
NOC-NSF juicht een ondernemender houding van sportbonden en sporters toe. We zien dat de vaste inkomstenstromen teruglopen, zegt Slot. De gelden uit de Lotto zullen volgend jaar opnieuw dalen. Bij de Rijksoverheid hebben we bezuinigingen nog kunnen afhouden, maar de gemeentelijke bijdragen lopen ook terug.
Kiki Bertens, de hoogst genoteerde vrouw in het Nederlandse tennis, zegt zelf ook te merken dat het steeds lastiger wordt om een sponsor te vinden. Daarom steunt ze het programma, zodat voor sportsponsors duidelijk wordt wat ze voor hun investeringen terugkrijgen. Ik denk dat we ze hiermee kunnen overtuigen.

In gesprek mogelijke sponsors

Nu het programma is bekendgemaakt, zullen Varela en Van Luijk in gesprek gaan met mogelijke sponsors. Zij richten zich in eerste instantie op fabrikanten van supermarktartikelen, autofabrikanten, reisorganisaties, supermarktketens en telecomaanbieders. Volgens de initiatiefnemers hebben enkele Aziatische merken al enthousiast gereageerd en lopen er gesprekken met een Duitse sponsor en een Duitse bond.

Brand Reflex Tool
Brand Reflex Tool, The NSSP is about measuring the effective sponsorship output (in real time), right to the individual customer level. To this end, the National Sports Sponsoring Programme uses a new generation of ROI models, known as the Brand Reflex Tool ©.

The Brand Reflex Tool © was designed especially to measure and register (in real time) the impact and effects of marketing efforts right to the individual customer level is. This is done both online and offline. End consumers movements, based on marketing efforts, are followed or even adjusted if such is required. It is how sponsors are supported in their decisions as to whether they should effectively call in sports sponsorship.

Thanks to special dashboards, sponsors are constantly aware of the impact achieved and they can adjust matters at their discretion to ensure the highest possible output.

The Brand Reflex Tool © came about in close cooperation with marketers, ICT experts and accountant





Randstad nieuws Brand reflex Tool - Sportsponsoring Nieuws Randstad News
Randstad News Nieuws click here

Meld nieuws